Draguignan - Cederbomenpad

Duur: 1 uurµ
Gering hoogteverschil < 78 m
Rode bewegwijzering

• Vertrek vanaf de parkeerplaats van Le Malmont, de rode bewegwijzering volgen in de richting van de stoplijn voor natuurbranden.

Het asfaltpad volgen over 20 meter en vervolgens 1  rechts afslaan (bij het einde van het botanische pad) en het stijgende pad onder de eiken volgen tot aan de wachtpost.

Het pad nog zo'n vijftig meter volgen om de driedubbele bewegwijzering (groen, geel en rood) te verlaten en 2 rechts af te slaan om gedurende een honderdtal meter af te dalen over een rotspad. Als u goed oplet, kunt u aan uw linkerhand midden in het bos een stenen grenspaal opmerken.

Ongeveer 100 meter verder lopen door een prachtig en schaduwrijk eikenbos alvorens bij een met dennen- en eikenbomen omzoomde afdaling aan te komen. Het pad nog 200 tot 300 m volgen tot aan een laagvlakte die een 3  cederbomenbos op een privé terrein herbergt.

Langs het cederbomenbos lopen tot aan 4 de kruising met de stoplijn voor natuurbranden, het grelon pad, en vervolgens rechtdoor lopen om het pad te volgen over 4 tot 5 m (niet de stoplijn volgen) en 5  hierna direct links afslaan.  U verlaat hier de dubbele bewegwijzering (geel en rood) en volgt de rode strepen.

Vervolgens 15 tot 20 m een open met gras begroeide doorgang volgen alvorens 400 tot 500 m te midden van de groene eiken te lopen.  6  Rechts afslaan en langs twee antennemasten lopen.

Vervolgen over een steile en glooiende weg om de 7  klif met een uitzonderlijk uitzicht te bereiken.

Hierna nog een twintigtal meter doorlopen alvorens de Botanische rondwandeling te bereiken, 150 m verderop treft u de 8  oriëntatietafel aan om vervolgens 200m lager de wandeling af te sluiten door terug te keren naar het vertrekpunt.

Te ontdekken langs het cederbomenpad

Deze wandeling van een gemiddeld niveau neemt ons mee langs de groene eiken en een verrassend en uitzonderlijk cederbomenbos om vervolgens opnieuw langs groene eiken en een ‘klein klif’ te trekken.

Een loodrechte geologische verzakking met een nabijgelegen picknick ruimte en die u de ongekende facetten van Le Malmont laat ontdekken.

Vergeet, vóór het einde van de tocht, niet langs de oriëntatietafel te lopen die, op 500m hoogte, een adembenemend uitzicht en panorama op de Dracénie biedt, van de golf van Fréjus tot de toppen van het Massief van Les Maures.

Bij helder weer heeft u een prachtig uitzicht op de Middellandse Zee.